poniedziałek, 10 grudnia 2012

PIERNICZKI NA CHOINKĘ-przepis



Kolejny etap przygotowań do świąt zrealizowany-pierniczki,uwielbiam jak w domu rozchodzi się zapach pieczonych pierników.
U mnie w domu pierniki to już kilkuletnia tradycja,dzięki której na prawdę mamy wspaniałą zabawę,całą rodziną do tego grzane wino według austriackiego przepisu mojego męża, świąteczne piosenki i  pełen śmiechu i radości rodzinny dzień za nami ,teraz tylko sznureczki do pierniczków zrobić i można jechać po choinkę,podzielę się z wami przepisem na świetne i bardzo proste pierniczki:

PIERNICZKI ŚWIĄTECZNE
0,5 kg mąki pszennej
0,5 kg mąki krupczatki
1 szkl.cukru
2 jajka
3/4 szkl.miodu (może być sztuczny)
2 margaryny
2 łyżeczki sody oczyszczonej
przyprawa do pierników( ja daję niepełne opakowanie)

Wszystko do miski i zagnieść-ja robię w robocie elektrycznym, wszystko wrzucam mieszam i gotowe,masa jest świetna do rozwałkowania,(dobra rada -zróbcie dzirkę na sznureczek jeszcze przed pieczeniem,ja robię rurką ),piekę w 180 stopniach,od 10-15 min,w zależności od wielkości pierniczków.
bardzo długo zostają świeże.Największą frajdę mają dzieci,moja córcia 3-letnia,najbardziej lubi zlizywać lukier z palców i podjadać posypki,ale raz do roku-czemu nie.......





3 komentarze:

Agnes B
10 grudnia 2012 18:29

Kasiu, dziękuję Ci baaaardzo za przepis:)W najbliższych dniach muszę go wypróbować i mam nadzieję że, moje pierniczki będą równie apetyczne i ładne jak Twoje ;)Pozdrawiam!

nie ma sprawy,napisz jak się udały-pozdrawiam

Joanna Wiśniewska
14 grudnia 2012 12:29

A ja tez niebawem biore sie za pierniczki. Twoje wygladaja smakowicie :)