niedziela, 18 listopada 2012

DEKORACJE NA JESIEŃ-KWIATY Z LIŚCI

Już niedługo zacznie się jesień,więc mam dla was kilka pomysłów na rozweselenie naszego domu w tym czasie-łatwe do zrobienia samemu.Wieczory coraz dłuższe więc trzeba się czymś zająć.Z orzechów ,żołędzi, kasztanów , kawałka kartonu i farbek wyszła mi  wiewiórka....




-namalowałam ją na brązowym brystolu,wycięłam ,podkleiłam karton(żeby sztywno stała)klejem do papieru,pocieniowałam kredą mojej córeczki i dokleiłam klejem na gorąco podstawkę z kawałka kartonu,potem już tylko orzeszki i dekoracja za grosze gotowa,mam nadzieje że wam się spodoba.


Oczywiście w domu też,trzeba stworzyć nastrój jesienny-co powiecie na to?...


dwa słoiki -obwiązałam pomarańczową i żółtą rafią,do tego trochę gałązek miechunki z ogródka i ostrokrzewa ,świeczka do środka i nastrój na długie jesienne wieczory naprawdę wyjątkowy

Uwielbiam jesień, dostarcza mi tyle pomysłów,można stworzyć coś z niczego,nic nie wydając na materiały,używając jedynie kleju na ciepło(tylko przy niektórych elementach) i przymusowego spacerku po lesie lub parku-no ale to już przyjemne z pożytecznym,może wam się spodoba....


1

2

 najpierw zaplotłam wieniec z gałązek wierzby(można kupić również gotowy w sklepie ogrodniczym lub kwiaciarni),następnie obwinęłam go kawałkiem siatki ze sznurka po to żebym mogła w niej układać następne elementy dodałam trochę ostrokrzewa i kulek ognika ,kilka szyszek oraz kwiaty zrobione z liści(zdj.1-liść składamy na pół i okręcamy dookoła i potem dokładamy następny i następny,żeby wyszły rożki to musimy liść złożyć na pół i jeszcze raz na pół i dokładać rożkiem do góry,na końcu obwiązujemy gumką lub mocną nitką)do tego dołożyłam pałkę z buczyny naklejonej na patyk klejem na gorąco-zdj.2, i gotowe





                                                                              1
2

w tym stroiku dodałam jeszcze kwiaty z żółtych liści (zdj.1-wszystkie końce liścia składamy do środka,żeby wyszedł nam zaokrąglony kształt i tak złożone liście przykładamy do okoła np.szyszki,tak żeby powstały płatki),oraz kulkę z malutkich szyszek modrzewia(zdj.2-zrobiłam kulkę z gazet,którą obłożyłam siatką,lub folią i do tego przyklejałam szyszki klejem na gorąco)



i jeszcze jedna propozycja na jesienny stroik(który można później wykorzystać do świątecznego stroika-po prostu dołożyć świąteczne świece i szyszki  spryskać złotolem )
zamoczylam gazety i formowałam je w kółko i na kaloryfer żeby wyschło,następnie obklejałam gęsto szyszkami modrzewia,a od spodu obkleiłam sznurkiem(żeby nie było widać gazet)
mam nadzieje że wam się spodoba  i spróbujecie zrobić sami,jak tak to piszcie jak wam się udało-pozdrawiam serdecznie

3 komentarze:

Gosia pisze...
23 listopada 2012 10:10

te kwiaty z liści to coś niesamowitego,będę musiała spróbować

Agnieszka
20 czerwca 2016 19:58

Pięknie..przepięknie !
A czy te szyszeczki się nie rozwiną i nie rozkruszą? konserwujesz je jakoś?
Pozdrawiam ciepło!

Szyszki się już badziej nie rozwiną,a ja je tylko pryskam lakierem bezbarwnym w spraju wtedy dłużej ładnie wyglądają - pozdrawiam serdecznie